![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhNiaDnRz1oxClCcJovHeG92JFnP-cody_emy3bkW98V__5E8_l6kd40LkAvybLOJmGsfqhgxh1ZV5cF0Z1CACqoXxvTpTu9_JrHPwT6Eku9gELV0ceHqHkGUBdYIHUWTlyyt0NJlHmVpvAwYPDY23pMQvz2dMeUM2oc_tTN0ZZvTMj_8uv4oVrH-CJa_O_/w640-h330/MAASMECHELEN%20(MECHELEN%20AD%20MAAS)%20STEENWEG%20STOOMTRAM%201901.jpg)
ONDERSTAANDE TEKST IS LETTERLIJK OVERGENOMEN UIT EEN OUD BOEKJE.
Op vrijdag 3 Januari 1898 was de opening van de eerste ingebruikname van de stoomtram. De wagens waren van een bijzondere schoonheid en werden bewonderd door de plaatselijke toeschouwers en passagiers. In Tourne Bride was het zoo druk dat er noch drank noch verversching te krijgen was.
Sedert het aanleggen van den tram Maestricht-Maeseyck en Lanaeken-Tongeren schijnt de schilderachtige Maasvallei tusschen twee hooge bergketens, het Eldorado te zijn geworden voor de stedelingen. Vooral van Tourne Bride tot Mechelen zijn de trams altijd zeer druk bezet. De bosschen van Pietersheim zijn vooral het aanlokkelijke oord en zondag wemelde het overal van wandelaars in de bevalligste kledij.
STOP- EN OVERSTAPPLAATSEN: Mechelen-aan-de-Maas (Halt en wisselplaats), Opgrimby, Reckheim (Daelwezeth en Bovenwezeth), Neerhaeren (Halt en wisselplaats), Lanaeken (Bergplaats), Smeermaes (Belgische en Hollandse tol), Caberg, Maestricht.
XXX
Geen opmerkingen:
Een reactie posten